Medytacja dla początkujących

Medytacja jest świetnym sposobem na wyciszenie się oraz chwilę relaksu. Ten błogi stan nie jest jednak tak łatwo osiągnąć. Medytacja jest bowiem całym procesem i wymaga od nas ciężkiej i regularnej pracy. Nie możemy od tak usiąść i od razu opanować tą trudną sztukę. Z naszymi wskazówkami będzie to na pewno możliwe, może nawet nie zabierze nam zbyt wiele chwil. Wystarczy stosować się do poniższych informacji.

Gdzie najlepiej medytować?

Miejsce zależy tak naprawdę od naszych osobistych preferencji, powinno nam gwarantować spokój oraz komfort psychiczny. Powinna być to przestrzeń, gdzie nikt nie będzie nam przeszkadzał, pozbawiona wszelkich hałasów. Oczywiście najlepiej jeśli będzie ona otwarta i w stałym kontakcie z naturą. Z pewnych względów może to być niemożliwe, dlatego wystarczy jeśli jeśli będziemy w danym miejscu sami i nie będą do nas dochodzić żadne dźwięki, a już na pewno nie głośna muzyka, czy czyjeś rozmowy.

Kiedy warto medytować?

Medytacja jest najbardziej skuteczna tuż po przebudzeniu, kiedy wykonujemy ją na dobry początek dnia. Dobrze jest wstać odrobinę wcześniej aby poświęcić na nią czas. Nie możemy jednakże rozpoczynać medytacji w stanie zaspania, kiedy możliwe jest, że ponownie zaśniemy. Najlepiej najpierw wziąć orzeźwiający prysznic, który pobudzi nas do działania. Dobrze jeśli nasz dzień nie tylko będzie się zaczynał medytacją, ale również będzie się nią kończył. Takie pory dnia muszą być ściśle przestrzegane, najważniejsza jest regularność.

Jak długo medytować?

Na początku wystarczy jeśli będziemy medytować raz dziennie. Poświęcić na to możemy od 15 minut do pół godziny. Chodzi przecież o to żeby się powoli wdrożyć. Osoby doświadczone poświęcają medytacji przeważnie 2-3 godziny dziennie, aczkolwiek nie jest to koniecznie. Rób to kiedy masz na to ochotę i czujesz, że jest Ci to potrzebne, nie wolno bowiem robić nic na siłę. Przymuszone działania nie przynoszą wymiernych rezultatów. Po mniej więcej roku praktyki powinieneś dojść do poziomu jednej godziny medytacji dziennie.

Pamiętaj, że ludzie, którzy medytują są o wiele szczęśliwsi i łatwiej im jest żyć w zgodzie ze sobą i całym otoczeniem. Może warto spróbować tej formy odpoczynku, która może się przecież stać całą filozofia życiową?