Dlaczego Google lansuje proste strony www?

Na początku 2013 roku Google miało problem w indeksowaniu stron Apple i w rezultacie bezpośrednie linki do aplikacji nie pokazywały się w wynikach wyszukiwania. Kolejne dni obfitowały w szukanie winnych, wzajemne pokazywanie na siebie palcami, ferowaniem wyroków i tym podobnych, ale wkrótce problemy te zażegnano. Niemniej z pewnością zmniejszyło to zaufanie inwestorów i webdeveloperów do wyszukiwarki.

Prawdziwym problemem jest jednak specjalne traktowanie przez Google stron o ugruntowanej pozycji i z wypracowaną renomą. Dawno temu Google zmieniło sposób w jaki obsługuje zablokowane adresy URL: teraz pokazuje adres, ale nie treść strony, do której prowadzi. Ta mało intuicyjne implementacja była rezultatem tego, że Google chciało udaremnić dostarczenie złych wyników wyszukiwania użytkownikom ich wyszukiwarki. Ten punkt widzenia jest zrozumiały, ale tego typu działania znacząco utrudniają procedury jakie musisz przejść by naprawdę zablokować stronę, która nie chcesz, żeby pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Kiedy Google dostosowuje swoje algorytmy do dziwactw departamentu IT firmy Apple, powstaje niebezpieczny precedens. W przyszłości inni powtórzą podobne błędy ale z powodu swojej niszowości nikt z Google nie zainteresuje się ich problemami. To nie fair.

Będę ostatnim, który innym zaleci zrobienie dużego skoku wstecz i przyjęcie designu przypominającego Craigslist, ale nie zalecę również jakiegoś ekstrawaganckiego designu po którym będziesz się dziwił dlaczego reszta świata nie do końca rozumie ”o co biega”. Jeżeli zamierzasz podjąć ryzyko, nie rób tego ze sprzedażą produktów i eCommerce (jak zrobił Apple). Ten problem tak naprawdę sięga dalej do wiecznego sporu między Developerami a Użytkownikami, gdzie developerzy robią sporo zamieszania wokół biznesowej sprawy przedsięwzięcia sądząc, że NALEŻY coś zmienić w istniejącej już stronie, a użytkownicy swobodnie poruszają się po już istniejącej.

Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Kontynuuj ten temat na www.mediaclick.pl.